λογοτεχνικά ταξίδια στον κόσμο

Παρασκευή 4 Ιουλίου 2014

198. Νίκος-Αλέξης Ασλάνογλου: Κόρινθος


Θάλασσα και συγχρονισμός

Τώνης:
Ήταν ηλιόφωτο και θάλασσα γαλάζιου
ουρανού μες στις κολόνες
κι αμπέλια κατηφόριζαν μέχρι τ' ακρόγιαλα
κι ακόμα πιο πέρα
και το χλωρό καλαμπόκι έδενε στο φως με την
ξανθή ελιά
πέρα στη θάλασσα της Κορινθίας μες στο
καυτό απομεσήμερο
κι ήταν κουφόβραση στο πέλαγο και το
Λουτράκι αντίκρυ
μού έταζε σερμπέτι και γλυκά και νόστιμες
γυναίκες στα ξενοδοχεία.
Μα η στέρφα γη ήταν άνυδρη κι ο ίσκιος
λειψός
κι είδα την αρχαία πολιτεία νεκρή και το
θέατρο άδειο
και το Ωδείο συντρόφευε τη μουσική του
τζίτζικα
κι οι πηγές στερεμένες κι οι ναοί δεν είχανε
καινούριες προσευχές ν' αναμέλψουν.
Ενθάδε κείται η Κόρινθος, πολιτεία της
μεγάλης ζωής και του πλούτου
της αμαρτίας, της πολυτέλειας και της άνεσης.
Μα τώρα
δεν είχε σκέπη στα ερείπια κι έκλαιγα δίπλα
στις πεσμένες κολόνες.
Κόρινθος, αγαπημένη μου πόλη, κι η φωνή μου
μαραίνονταν σαν τους πολιτισμούς που μ' έχουν
γεράσει
γέρος, μονάχος, που τα είκοσι χρόνια μου
δε μου 'χουν μάθει τη ματαιότητα του
αξεδίψαστου έρωτά μου.
Έμεινα εκεί ώσπου δρόσισε κι ύστερα πήρα
το δρόμο της επιστροφής. Ήτανε σούρουπο
και το μελτέμι φύσαγε κι η εσπέρα
ήρθε γλυκιά και βιάστηκα να μην αργήσω στο
παρτάκι.

από το βιβλίο του Νίκου-Αλέξη Ασλάνογλου Θάλασσα και συγχρονισμός
Εκδόσεις: ύψιλον, 1991
*
Φωτ: diogenis-press.blogspot.gr

Ετικέτες , , , ,