λογοτεχνικά ταξίδια στον κόσμο

Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2010

82. Nâzım Hikmet: Ρώμη


Η πρώτη μου βραδιά στη Ρώμη

Ένα πελώριο ζεστό κίτρινο υγρό λουλούδι
χρυσόψαρα ανάμεσα στα βρύα
μερμήγκια να λαμποκοπούν
μερμήγκια με τ' ανήσυχα μαύρα μάτια
και με τα πλατάνια τα πέτρινα αλόγατα μουσκίδι
είδα μια γυναίκα
τα χέρια της στους γοφούς στο κεφάλι το μπουγαδοκόφινο
είδα μια γυναίκα
καπνίζει στο αμάξι της φόρντ μοντέλο του '60
είδα μια γυναίκα
με κλειστά μάτια στη στάση λεωφορείου
έτοιμη να κλάψει
ολόγυρά μου ήταν φωτεινές βιτρίνες
και οι βιτρίνες με μια φωνή κραύγαζαν
ήταν βράδυ του Απρίλη
έριχνε βροχή
μια ξυπόλητη μαύρη βροχή
έβρεχε στην πρώτη μου βραδιά στη Ρώμη
και πάνω στην πρώτη ομπρέλα της ζωής μου
η ομπρέλα μου ήταν γέρικη
μου την έδωσε ένας νεαρός σοσιαλιστής
ένας ξανθός αριστερός σοσιαλιστής
ήταν ευτυχισμένη η ομπρέλα μου
ήμουνα ευτυχισμένος
η Ρώμη ήταν ένας βρεμένος τοίχος
Και σ' αυτόν τον τοίχο βρισκόταν μια μοναδική αφίσα
η αφίσα του συνεδρίου που πήγα.
(1960)

Ναζίμ Χικμέτ

Μετάφραση: Έρμος Αργαίος

από την Ανθολογία Τουρκικής Προοδευτικής Ποίησης
Εκδόσεις: αλφειός, 1981
*
Φωτ: turistipercaso.it

Ετικέτες , , ,